Mestre d’educació primària i llicenciat en pedagogia, amb un diploma de mestre de català. És doctor en ciències de l’educació. Té un postgrau en Participació Ciutadana i Comunicació, un màster en Govern Local, un mestratge en Alta Funció Directiva per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya i un diploma d’especialització en Qualitat en l’Organització i en Direcció i Gestió d’Associacions i Fundacions.
Professor associat de la Facultat de Pedagogia i Psicologia de la UdG, forma part de la Comissió Executiva de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i dirigeix la revista Perspectiva Escolar. Ha participat en el moviment escolta i ha estat director d’activitats de lleure. Ha fet de mestre en diverses escoles de les comarques gironines. Va ser director de formació continuada a la Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació, i cap de l’Àrea de Participació i Relacions Ciutadanes de l’Ajuntament de Girona.
Ha escrit llibres i opuscles de temàtica diversa, sol o en col·laboració: Antoni Balmanya i Ros. (La Bisbal, 1846 - Espolla, 1915). Un iniciador de la renovació pedagògica a Catalunya; Els orígens de l’escola catalana (Premi Josep Pallach d’Educació); La repressió del català a l’escola. Tres-cents anys de lluita i resistència (Premi IEC de la Secció de Filosofia i Ciències Socials); La pedagogia del projecte, amb Núria Trobajo (Premi Marta Mata de Pedagogia); Cassià Costal, una vida dedicada a la pedagogia; L’Ajuntament explicat a les meves filles (finalista al Premi Nacional d’Assaig Francesc Ferrer i Gironès), etc.
Té articles publicats en diverses revistes: Crònica d’Ensenyament, Butlletí dels Mestres, Temps d’Educació, Educació i Història, Perspectiva Escolar, Presència, Historia de la Educación. Revista Interuniversitaria, Revista de Girona, Sarmiento, Cuadernos de Pedagogía, Infància, Alberes, Gavarres, Plecs d’Història Local i Descobrir Catalunya, entre d’altres.